Samenspel tussen raad en griffie

• 29 oktober 2019 18:45 tot 20:45
  • locatie: Ds. F. Bijlweg 20 Den Helder

De Nederlandse Vereniging voor Raadsleden organiseert in het najaar van 2019 een aantal regionale bijeenkomsten over de ondersteuning van raadsleden. Onder leiding van dagvoorzitters en gastsprekers gaan we raadsleden meer kennis en informatie geven over welke instrumenten zij hebben en hoe deze ingezet kunnen worden. Aan de hand van de eigen ervaringen willen raadsleden met elkaar laten discussiëren over wat wel of niet werkt in hun gemeente. Om uiteindelijk een antwoord te kunnen geven op onderstaande vragen:

1. Welke mogelijkheden heb je als raad voor ondersteuning?

2. Welke mogelijkheden laat je onbenut en welke rol kan de griffier hierin vervullen?

3. Wat heb je nodig voor het optimaal benutten van de hulptroepen van de raad? Bijv. welke minimale griffieomvang is wenselijk of wat kunnen de beroeps/belangenverenigingen betekenen?

We willen u graag uitnodigen voor deze bijeenkomsten in uw regio. De bijeenkomsten starten om 19:45 uur (19:30 uur inloop) en duren ongeveer 2 uur. Meer informatie over de bijeenkomsten kunt u vinden als u op de bijeenkomst klikt. Hierop dient u zich ook aan te melden.