Live uitzending Gepauzeerd

vergroten Sluiten

Vergadering : Raadscommissie Maatschappelijke Ontwikkeling, 28 oktober 2013 19:30:00

Algemene vergader informatie

Datum:
28 okt. 2013, 19:30
Locatie:
Commissiekamer 1

Algemene vergaderstukken (3)

Uitklappen Inklappen

Hoofdvergadering

Commissiekamer 1
    Fragment 1 00:00:54 Download Afspelen
    Fragment 1 00:00:04 Download Afspelen
    Fragment 1 00:01:55 Download Afspelen
    vergroten Sluiten
  • Sinds de oplevering van de 24-uurs opvangvoorziening van de stichting Blijf van m'n Lijf zijn er problemen met het binnenklimaat van het gebouw. Dit geeft gezondheidsklachten bij het personeel en bewoners. Besloten is tot de aanleg van afzonderlijke klimaatbeheersingssystemen per verblijfsruimte. Het college van burgemeester en wethouders is bereid de stichting Blijf van m'n Lijf een eenmalige subsidie en een jaarlijkse verhoging van de contractsubsidie te verstrekken in verband met de extra kosten als gevolg van de aanschaf en werking van het systeem. Stichting Blijf van m'n Lijf zet ook eigen middelen in en voor de resterende kosten sluit de stichting een lening af waarin ook de lopende hypothecaire geldlening bij de gemeente Den Helder wordt ondergebracht. De bank stelt hierbij als voorwaarde dat de gemeente garant staat. De raad mag hierover wensen en bedenkingen indienen. De commissie dient de raad te adviseren.
  • De gymzaal aan de Stakman Bossestraat is rond 1950 gebouwd. De zaal wordt momenteel gebruikt door drie scholen. Met ingang van het schooljaar 2013/2014 gaat ook een vierde school gebruik maken van deze zaal. Toename van gebruiksuren, de gedateerdheid van de gymzaal, de renovatie van de naastgelegen Dr. Jac. P. Thijsseschool en het niet realiseren van een gymzaal op het Vinkenterrein zijn redenen de gymzaal te renoveren. De commissie dient de raad te adviseren over het voorstel.
  • De aangestelde klankbordgroepleden met betrekking tot de transities in het Sociaal Domein hebben aangegeven in elke commissievergadering van de commissie Maatschappelijke ontwikkeling een stand van zaken te willen geven over de ontwikkelingen en voortgang met betrekking tot de transities in het Sociaal Domein. Daar waar mogelijk beantwoordt de portefeuillehouder vragen en geeft een toelichting.
  • In de raadsvergadering van 2 september 2013 is het voorstel tot invulling van de functies Adviseur Kunst & Cultuur en Cultuurmakelaar terug verwezen naar de commissie Maatschappelijke ontwikkeling waarbij het college van burgemeester en wethouders is gevraagd zich te beraden over de vorm. Aan de hand van het destijds voorgelegde raadsvoorstel en een nadere mondelinge toelichting van de wethouder op het voorstel en mogelijke alternatieven wordt van gedachten gewisseld over de gewenste richting. Naar aanleiding hiervan zal het college van burgemeester en wethouders desgewenst een gewijzigd raadsvoorstel aanbieden voor behandeling in commissie en raad.
    Fragment 1 20:58:06 Download Afspelen

Algemene stemmingen