Job alert!

Gepubliceerd op: 19 april 2022 08:04

COMMISSIE-GRIFFIER (18 uur)

Zet je in voor regionale samenwerking en breng verschillende belangen bij elkaar!

Maximaal €4.671,- bruto per maand op basis van fulltime + ruim keuzebudget;
Contract voor 1 jaar, uitzicht op een vast contract;
Ruime opleidingsmogelijkheden;
Mogelijkheid om deels thuis en deels op kantoor te werken;
Wil je fulltime werken? Deze functie is goed te combineren met de vacature Secretaris rekenkamercommissie (18 uur).

Regionale Raadscommissie Noordkop

De Regionale Raadscommissie Noordkop (RRN) bestaat uit vertegenwoordigers van de gemeenteraden van Den Helder, Hollands Kroon, Schagen en Texel. Er is een Agendacommissie die bestaat uit 8 raadsleden, 4 griffiers en de coördinerend gemeentesecretaris.

De RRN vergadert over onderwerpen waar de 4 gemeenten bij betrokken zijn. Bijvoorbeeld de volgende gemeenschappelijke regelingen: GGD, de Veiligheidregio, het Regionaal Archief Alkmaar en De Kop Werkt! In de RRN worden standpunten besproken en wordt een advies geformuleerd aan de 4 gemeenteraden. Besluitvorming vindt plaats in de lokale gemeenteraden. Het doel van de RRN is om de 4 Noordkop gemeenten op 1 lijn te brengen zodat zij gezamenlijk een standpunt kunnen inbrengen bij de gemeenschappelijke regelingen.
Regionale samenwerking: jij pakt een trekkersrol!

Je bent het eerste aanspreekpunt van de RRN en de agendacommissie RRN. Je verzorgt het secretariaat en geeft advies en inhoudelijke ondersteuning aan de RRN, de agendacommmssie en de voorzitter van de RRN. In de RRN probeer je de verschillende belangen bij elkaar te brengen. Daarnaast zet jij je in voor een verdere ontwikkeling/verbreding van de regionale samenwerking en draagt onderwerpen aan.

Verder:

Verzorg je de logistieke- en procesondersteuning en RRN-communicatie;
Zorg je voor de afstemming tussen de raden, griffiers, colleges en organisaties;
Ondersteun je de regionale adviestrajecten.

Overtuigend, verbindend, dienstverlenend

Je bent een verbinder, doortastend en je beschikt over goede adviesvaardigheden en overtuigingskracht. Je hebt gevoel voor politieke en bestuurlijke dilemma's van maatschappelijke vraagstukken en je kan dit vertalen naar adviezen voor (regionale) besluitvormingsprocessen. Belangrijk daarbij is dat je op een heldere en toegankelijke wijze kunt communiceren. Daarnaast ben je in de procesondersteuning accuraat en proactief.

Verder:

Heb je minimaal HBO werk- en denkniveau;
Heb je ervaring in een bestuurlijke organisatie;
Ben je bereid om 's avonds te werken (flexibele werktijden).

Team Griffie

Deze functie maakt onderdeel uit van de Griffie van gemeente Den Helder. Wij zijn een dynamisch team met een hoog ambitieniveau. Wij werken op basis van vertrouwen, zijn proactief en nemen verantwoordelijkheid.
Wil je solliciteren? Heb je vragen?

Wil je solliciteren? Klik dan in de link op de knop 'direct solliciteren'. Wil je liever eerst wat meer informatie? Neem dan contact op met de griffier, Menno Huisman, via m.e.huisman@denhelder.nl of 06-22515290.
Reageren kan tot en met 24 april 2022.

Solliciteren en Corona

Wij zijn ontzettend blij met de huidige versoepelingen van de corona regels. Wel vinden wij het belangrijk om goed aan elkaars gezondheid te blijven denken. Daarom houden wij ons nog steeds aan de basisregels. We geven nog geen handen. We zorgen voor voldoende frisse lucht en blijven thuis bij klachten. We vragen jou om hetzelfde te doen

Den Helder

De stad van acht kilometer strand, zee en duinen. Een stad vol bijzondere culturele en historische rijkdommen. Den Helder ontwikkelt zich in hoog tempo en heeft ambitieuze plannen om het woonklimaat, de werkgelegenheid en het toerisme een extra impuls te geven. De komende jaren investeren we in de stad en bouwen ook verder aan onze eigen organisatie.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld