Werksessie gemeentelijk Manifest

• 29 juni 2022 19:14 tot 22:30
  • locatie: De Kampanje: Stadshal

Werkconferentie voor gehele raad, college, en (vertegenwoordiging) ambtelijke organisatie.

Aanmelden

Klik hier om u direct aan te melden. De uiterste aanmelddatum is donderdag 23 juni 2022.

Doel van de werkconferentie

Het doel van deze werkconferentie is om met elkaar in gesprek te gaan over de invulling van een gemeentelijk manifest. De informatie die wordt opgehaald vormt de basis voor het manifest met afspraken die raad, college en ambtelijke organisatie willen maken om beter samen te werken.

Thema’s werkconferentie

1. Centrale waarden voor het samenspel
  2. Rolopvatting van gemeenteraad, college en ambtelijke organisatie
  3. Informatievoorziening en verantwoording
  4. De samenleving: laten zien wat de gemeente doet en het betrekken van inwoners

Uw input is belangrijk!

De gemeenteraad bepaalt de invulling van het manifest. De input van alle partijen is belangrijk om een gedragen document op te stellen. Het is daarom van groot belang dat alle raads- en commissieleden hierbij aanwezig zijn.

Achtergrondinformatie

Den Helder doet mee aan een pilot van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties om de rol van de gemeenteraad te versterken en de samenwerking tussen raad en college te verbeteren. Met de uitdagingen waarvoor de gemeente Den Helder staat, is goede samenwerking en een duidelijke rolopvatting essentieel. Het formuleren van een gezamenlijke basis kan leiden tot een betere samenwerking en daarmee het beter van dienst zijn van de samenleving.

Werkgroep pilot

Deze pilot wordt begeleid door een werkgroep bestaande uit: Mirjam Dijk, Marije Bossenkool, Harmen Krul, Hans Verhoef, Petra Bais, Henny Kaag (ambtelijke organisatie), Kees Visser, Pieter Kos en Frank Blok (griffie) met ondersteuning van adviesbureau Necker van Naem.

We zien uw komst met belangstelling tegemoet!

M.vr.gr. Werkgroep Pilot Manifest