OBS De Dijk: "Enorm leerzame en leuke ochtend bij Klas in de Raad"

Gepubliceerd op: 14 maart 2024 09:03

Onder leiding van leerkracht Myron Langeweg werd groep 8 van openbare basisschool De Dijk verwelkomd op Willemsoord voor Klas in de Raad. Samen met de kinderen kijkt Myron terug op een bijzondere dag.

Myron: "In de klas hebben we gewerkt met het thema democratie. En afgelopen weken hebben we in de klas geoefend met debatteren. Als leerkracht vond ik het bezoek aan het gemeentehuis en de ochtend in de raadzaal echt onwijs educatief en aansprekend voor de kinderen. De kinderen vertelden al in het gemeentehuis hoe leuk ze het vonden. In de raadzaal was het natuurlijk helemaal raak omdat we daar een vergadering naspeelden met microfoon en zelfs de televisies erbij. Al met al waren de kinderen enorm enthousiast over het bezoek. Het was voor mij de eerste keer als leerkracht bij Klas in de Raad en ik vond het een enorm leuke en leerzame dag. Ik hoop volgend jaar met mijn volgende groep nog een keer langs te mogen komen."

OBS De Dijk 1
Groep 8 van OBS De Dijk is razend enthousiast over hun bezoek aan het gemeentehuis